Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj finanční gramotnosti u mladých lidí opouštějících dětské domovy
Kačabová, Alžběta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku finanční gramotnosti dětí žijících v dětských domovech. Vychází ze současného stavu vzdělávací politiky v oblasti finanční gramotnosti, obsahu vzdělávacích programů a kvalitativního průzkumu současného skutečného stavu výuky finanční gramotnosti v dětských domovech. Vlastní průzkum bude uskutečněn formou strukturovaných rozhovorů s dětmi z dětských domovů. Průzkum je zaměřen na zjišťování úrovně finanční gramotnosti starších dětí (15 až 18 let) trvale žijících v dětském domově, zkoumá možnosti zkvalitnění výuky finanční gramotnosti v dětských domovech a tím zvýšení prevence sociálního vyloučení mladých lidí opouštějících dětské domovy z důvodů předlužení, které obvykle bývá důsledkem nízké finanční gramotnosti. Klíčová slova Finanční gramotnost, klient dětského domova, předluženost, sociální vyloučení, standardy finanční gramotnosti, vzdělávací politika, vzdělávací programy, hospodaření s finančními prostředky.
Současné trendy výuky finanční gramotnosti na ZŠ
HELLER, Šimon
Výstupem diplomové práce je učební materiál pro výuku finanční gramotnosti na 2. stupni ZŠ. Obsah učebního materiálu je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" a jež jsou implementovány do RVP pro ZŠ. Učební materiály se skládají z teoretického základu, souboru příkladů k procvičení a návrhu vhodné výukové metody.
Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol
Vavrušková, Lucie ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl definovat základní pojmy související s tématem finanční gramotnost - objastnit, jak finanční vzdělávání hraje významnou a neoddělitelnou součást finanční gramotnosti a v neposlední řadě změřit aktuální úroveň finanční gramotnosti u studentů veřejných středních a vysokých škol. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na různá pojetí definic finanční gramotnosti, na význam finančního vzdělávání v České republice a s tím i související Národní strategii finančního vzdělávání. Dále na současný stav finanční gramotnosti a také na roli subjektů zainteresovaných ve zvyšování úrovně finanční gramotnosti. Praktická část obsahuje výzkumné šetření formou dotazníkového průzkumu prováděného na veřejných středních a vysokých školách. Poté zahrnuje vyhodnocení a srovnání dotazníkového průzkumu s průzkumem Ministerstva financí z minulých let. Průzkumná část poukazuje na relativně nižší úroveň finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol a potřebu vzdělávat se v oboru financí.
Rozvoj finanční gramotnosti u mladých lidí opouštějících dětské domovy
Kačabová, Alžběta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku finanční gramotnosti dětí žijících v dětských domovech. Vychází ze současného stavu vzdělávací politiky v oblasti finanční gramotnosti, obsahu vzdělávacích programů a kvalitativního průzkumu současného skutečného stavu výuky finanční gramotnosti v dětských domovech. Vlastní průzkum bude uskutečněn formou strukturovaných rozhovorů s dětmi z dětských domovů. Průzkum je zaměřen na zjišťování úrovně finanční gramotnosti starších dětí (15 až 18 let) trvale žijících v dětském domově, zkoumá možnosti zkvalitnění výuky finanční gramotnosti v dětských domovech a tím zvýšení prevence sociálního vyloučení mladých lidí opouštějících dětské domovy z důvodů předlužení, které obvykle bývá důsledkem nízké finanční gramotnosti. Klíčová slova Finanční gramotnost, klient dětského domova, předluženost, sociální vyloučení, standardy finanční gramotnosti, vzdělávací politika, vzdělávací programy, hospodaření s finančními prostředky.
Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.
Finanční gramotnost žáků středních škol
Novák, Michal ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šeráková, Petra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu Finanční gramotnost žáků středních škol. Problematika úrovně finanční gramotnosti je v dnešní době stále diskutovanějším tématem s ohledem na možné důsledky nízké gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část slouží k vysvětlení a definování základních pojmů spojených s problematikou finanční gramotnosti. Mezi tyto pojmy patří například Standardy finanční gramotnosti, RPSN, inflace, rozpočet a další. Náplní praktické části je průzkum úrovně finanční gramotnosti na dvou vybraných středních školách. Pro praktickou část práce byli osloveni anonymním dotazníkem žáci 3. ročníků z Gymnázia a Obchodní akademie Pelhřimov a dále ze Střední průmyslové školy a Středního odborného učiliště Pelhřimov. Na základě provedeného průzkumu jsou navrženy možnosti zlepšení úrovně finanční gramotnosti.
Finanční gramotnost žáků víceletého gymnázia
Nováková, Kateřina ; Votava, Libor (vedoucí práce)
Diplomová práce "Finanční gramotnost žáků víceletého gymnázia" se zabývá postoji žáků k problematice finanční gramotnosti a úrovní jejich znalostí. Pozornost je věnována jednotlivým složkám finanční gramotnosti a faktorům, které ovlivňují a formují znalosti a postoje žáků. Rešerší a komparací dostupné literatury je v teoretické části disku-tována definice finanční gramotnosti a způsob regulace finančního vzdělávání v České republice. Praktická část pomocí popisné statistické analýzy zpracovává výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi žáky víceletého gymnázia. Na základě dílčích výsledků byly stanoveny čtyři hypotézy a jejich platnost je ověřována pomocí statistických testů. Součástí vyhodnocení hypotéz je diskuze nad zjištěnými výsledky.
Zvyšování finanční gramotnosti obyvatelstva v ČR
HODINOVÁ, Olga
Anotace Aktuální potřeba zvyšování úrovně znalostí v oblasti finanční gramotnosti souvisí především ve stále větší provázanosti občanů s finančními institucemi a jejich produkty. Pouze finančně vzdělaný občan může přijímat relevantní rozhodnutí o svých financích. Nedostatečná orientace v oblasti financí může mít pro občany a jejich rodiny neblahé důsledky, jak dokládají mnohé příklady z praxe. Celospolečenský problém nízké úrovně finanční gramotnosti reflektuje vládní dokument Národní strategie finančního vzdělávání. Tento dokument vychází z předpokladu, že nejlepším řešením problémů je jejich předcházení a to budováním systému finančního vzdělávání občanů. V současnosti probíhá proces implementace finančního vzdělávání do školních vzdělávacích programů. Bakalářská práce se zabývá průzkumem úrovně finanční gramotnosti žáků vybrané střední odborné školy po zavedení finančního vzdělávání do školního vzdělávacího programu a navržením vhodných didaktických přístupů ke zvyšování finanční gramotnosti.
Finanční gramotnost (komparativní analýza výukových materiálů pro 2. stupeň základní školy)
Kubíková, Eva ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá finanční gramotností a její výukou na českých základních školách. Text pojednává o dosavadních krocích na podporu finanční vzdělanosti, uvádí některé závěry uskutečněných výzkumů úrovně finančních znalostí a zároveň představuje dostupné materiály pro výuku. Stěžejní částí je analýza projektu Rozumíme penězům a učebnice Finanční gramotnost pro 2. stupeň základních škol. Je sledováno především obsahové a metodické hledisko. Diplomová práce zároveň zjišťuje, zda zmíněné materiály naplňují obsahové vymezení standardů finanční gramotnosti a měření PISA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.